برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول نمونه طرح برنامه ویژه مدرسه ۱۴۰۲-۴۰۳ جدید

برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول

دانلود کامل ترین فایل برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول در سال تحصیلی جدید برای استفاده همکاران عزیز و گرامی

همانطور که میبینید فایل برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول حاصل تجربیات تیم تدوین پایگاه حرفه ای گزارش تخصصی است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول چیست ؟

برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول عنوان پکیجی است که در سایت ما وجود دارد و در سال های اخیر در رابطه با چگونگی تنظیم مدیران مدارس از طرف آموزش و پرورش ابلاغ گردید. تا قبل از ابلاغ این فعالیت به مدیران ، نگارش و تنظیم مستندات برنامه سالانه بر اساس سلایق شخصی و محدودیت های زیاد انجام می گرفت. به همین دلیل نوع نگارش و چشم اندازهای همه مدارس با هم متفاوت بود. در همین رابطه معاونت آموزش ابتدایی و متوسطه وزارت آموزش و پرورش با ابلاغ این فعالیت به مدارس توانست ، برنامه ریزی مدیران ابتدایی و متوسطه را با هم یکپارچه نموده و فعالیتی را برای کلیه مدارس سراسر کشور با یک قالب خاص فراهم نماید. این قالب ویژه طرح بوم یا برنامه ویژه مدرسه نام گرفت .

طرح بوم

برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول چه اهمیتی دارد ؟

برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول کمک بسیار زیادی به رسیدن به اهداف آموزشی و پرورشی در این مقاطع نموده است.در واقع مدیران ابتدایی و متوسطه به دلیل پیش بینی کلیه فعالیت ها و چشم انداز های موجود و اختصاص امتیاز به هر یک از محور ها در برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول خود را ملزم به رعایت تک تک بند ها می نمایند. با رعایت همه جانبه و تنظیم و اجرای تمام و کمال برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول در مدارس ابتدایی و متوسطه علاوه بر کسب نمره و امتیاز کامل ارزشیابی دانش آموزان نیز از سطح علمی و آموزشی و همچنین تربیتی و پرورشی بالاتری برخوردار خواهند بود.

کاملترین نمونه در فضای مجازی قابل ویرایش آماده برای استفاده مدیران گرامی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

افتخار داشته ایم تا بتوانیم در سال تحصیلی جدید برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول گامی هرچند کوچک برای شما برداریم.

دانلود طرح بوم مدارس

برنامه «بوم» یا همان «برنامه ویژه مدرسه»، مدتی است که در برخی از مدارس کشور با جدیت دنبال می‌شود. در بیشتر مدارس خانواده‌ها استقبال خیلی خوبی از طرح بوم داشته و در پیشبرد بهتر این برنامه مشارکت دارند. همچنین بسیاری از خانواده‌ها هم در کنار فرزندانشان درگیر اجرای طرح بوده اند؛ مانند پرورش و تولید ابریشم در یکی از مدارس.

طرح بوم

این که خانواده در اجرای برنامه با دانش‌آموز همکاری می‌کند، در تأمین منابع مشارکت دارد، تدریس خیلی از موضوعات توسط خانواده‌ها انجام می‌شود و با شور و شوق در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های برنامه ویژه مدرسه شرکت می‌کنند، بیانگر بازخورد مثبت اجرای این برنامه در خانواده‌هاست. خوشبختانه تاکنون در اجرای برنامه ویژه مدرسه از سوی خانواده‌ها مشکلاتی مشاهده نشده است.

برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول مدارس

وبسایت تخصصی ما در تلاشی اقدام به گردآوری نمونه فایل های برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول  و سایر فایل هایی که بصورت فصلی و در چهارچوب آیین نامه ها و بخش نامه ها به سیستم آموزشی کشور اضافه می شوند کرده و آنها را در اختیار فرهنگیان و همکاران عزیز جهت دانلود قرار می دهد.

اهداف بزرگی که مدیران سایت تخصصی ما برای خود در نظر گرفته اند بسیار فراتر از اهداف مادی بود و بر خلاف تعدادی از سایتها که اقدام به کپی برداری از نمونه فایل های دیگران می کنند همه فایل هایی که در سایت ما به شما معرفی می شوند اعم از برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول , اقدام پژوهی, طراحی آموزشی , تجربه نگاری و… تماما و مستقیما توسط کارشناسان و فرهنگیان عزیزی که با ما همکاری می کنند نگارش و آماده سازی شده است.

گزارش برنامه ویژه مدرسه طرح بوم آخرین ویرایش

برنامه ویژه ی مدرسه یا همان طرح بوم به مدارس این فرصت را می دهد تا بر اساس نیاز هایی که در دانش آموزان مدرسه خود دیده اند بخشی از مهارت های اجتماعی ، علمی ، تربیتی ، زیستی و قانونی را به دانش آموزان آموزش دهند.

طرح بوم

در این برنامه ریزی ساحت های آموزش و پرورش مورد توجه قرار دارد . شما در حقیقت بخشی از آموزش در مدرسه را بومی می کنید و با توجه به نیاز کلاس و مدرسه ی خود به دلخواه برنامه ریزی می کنید.

در فایل گزارش سالانه و ماهانه ی بوم ساحتهای مورد نظر در هر مهارت عنوان شده و زمان و تاریخ نسبی آن در سال تحصیلی مشخص است.

ساحت های شش گانه ی آموزش و پرورش به این شرح است:

  1. ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی
  2. ساحت تربیت اقتصادی و حرفه­ ای
  3. ساحت تربیت علمی و فناوری
  4. ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی
  5. ساحت تربیت زیستی و بدنی
  6. ساحت تربیت زیبایی‌شناختی و هنری

تصمیم بر نحوه ی ارزشیابی از این طرح به عهده ی مدرسه است. اما به هر حال به خاطر جمع آوری مستندات و اطمینان از انتقال آموزش به دانش آموزان بهتر است فعالیتی مرتبط با هر مهارت مشخص شده و ارزشیابی انجام شود.

زمان این طرح ۲ ساعت در هفته بوده که در طول یک سال تحصیلی تا پایان خرداد باید ۶۰ ساعت از ساعت آموزشی به طرح بوم پرداخته شود.

مدیران و معاونین محترم  برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول خود را به اشتراک بگذارید.

از این جهت که بتوانیم نقشی کوچک در ارتقاء کیفیت آموزش در مدارس کشور برداریم به خود می بالیم و از همکارانی که بصورت مستقیم یا با واسطه از فایل های ما استفاده میکنند  تقاضا داریم در جهت بهبود عملکرد ما و تهیه فایل های بهتر برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول  و سایر فایل های مورد نیازتان ما را راهنمایی کنید.

طرح بوم

پکیج کامل فایل برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول را که تماما بصورت اختصاصی تدوین شده اند می توانید دانلود کنید.

نمونه کارهای طرح بوم

پیش از دستورالعمل برنامه بوم نیز معتقد بودیم مدرسه باید براساس برنامه ۵-۵، برنامه‌های دیگری در کنار برنامه درسی دانش‌آموزان داشته باشد. به این معنا که مدرسه فقط مکانی برای انتقال دانش نباشد بلکه آموزش مهارت‌های زندگی و کارآفرینی هم در آن مورد توجه قرار بگیرد.

به هر حال این مدرسه عنوانی دارد و جایگاه اجتماعی خاصی برایش تعریف شده و لازم است دانش‌آموزان آن هم متناسب با این تعریف، آموزش ببینند. بنابراین ما اجرای این برنامه را در کنار کتاب‌های درسی داشته و در همین راستا کلاس‌هایی مانند فن بیان، کارآفرینی و … تشکیل باید می دهیم.

همه معلمان مدرسه ۶۰ ساعت تدریس خود در برنامه‌ی بوم و تأمین محتوای آموزشی را دارند. حتی سه، چهار سال پیش از استارتاپ‌ها دعوت می شود تا به مدرسه بیایند . بچه‌ها باید با این فضاها آشنا شوند.

برنامه بوم و آموزش رسمی مدرسه

در طول ساعات هفتگی آموزش رسمی مدرسه ، جلسات مربوط به برنامه ویژه ی مدرسه (بوم) به میزان حدود ۲ساعت در هفته( به طور شناور و سیال  و با سهم گرفتن از ساعات تمامی دروس در طول سال ) برنامه ریزی و اجرا می شود با توجه به تنوع برنامه های قابل اجرا و تفاوت زمان مورد نیاز هر برنامه  ، مدرسه می تواند نسبت به تجمیع ساعات چند هفته با یکدیگر و ارائه ی یکجای آن اقدام نماید  . در مجموع مدارس موظف هستند در طول یکسال حدود ۶۰ ساعت از زمان آموزش را به برنامه ویژه ی مدرسه  اختصاص دهند .

چرا برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول در آموزش و پرورش مهم است ؟

برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول در آموزش و پرورش از مهمترین فعالیت هایی است که در سال های اخیر به مدیران ابلاغ گردیده است. در مدارس معلمان ملزم به برنامه ریزی و تدوین مستندات خود در این رابطه هستند.

طرح بوم

برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول در سایت آموزشی

برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول در سایت آموزشی ما یکی از دستورالعمل های الزام اور به مدیران ابتدایی و متوسطه  بود. مدیران ابتدایی و متوسطه  اعم از عادی و دولتی ، هیئت امنایی، غیر انتفاعی و… می بایست برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول خود را از سایت دریافت نموده و از مزایای سایت آموزشی ما استفاده نمایند. هدف از انجام این کار و ابلاغ این دستورالعمل فعال نمودن هر چه بیشتر معلمان و تسریع در نگارش و تدوین برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول توسط آنها می باشد.

ساحت های طرح بوم

سازمان پژوهش باید برنامه بوم را جزء برنامه مدارس قرار بدهد و آن را از حالت اختیاری بودن بیرون بیاورد. چراکه در حال حاضر جای فوق برنامه در مدارس خالی است.

مشکل اینجاست که حجم کتاب‌های درسی تغییری نکرده و برای معلم فرصتی ایجاد نشده تا امکان برنامه‌ریزی داشته باشد. در صورتی‌که لازم است حجم کتاب درسی بین ۱۸ تا ۲۰ جلسه تعریف شود تا دست معلم برای تولید محتوا در مابقی این زمان باز باشد. وقتی معلم اضطراب تمام کردن کتاب درسی را دارد، طبیعتاً نمی‌تواند برای برنامه بوم وقت بگذارد.

برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول برای مدارس ابتدایی و متوسطه

یک فایل که از آن به برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول نام برده میشود باید چهارچوب کلی خاصی را رعایت کند در عین اینکه نیاز نیست از همان زاویه ای نگارش شود که دیگران نوشته اند . در کل برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول چند آیتم کلیدی را باید در ساختار خود داشته  باشد که عبارتند از : انضباط و کنترل ، داشتن خلاقیت ، دقت در نگارش  ، داشتن تمرکز، بی طرفی  که هر کدام از این پارامترها اگر بدرستی رعایت شوند بدون شک میتوانند منشاء اثر باشند و در نهایت باعث بهبود شاخص های کیفی و کمی شوند.

طرح بوم

در برنامه بوم رعایت این موارد الزامی است :

  • تاکید بر اجرای درست برنامه و این که مستندات اجرای برنامه  توسط مجری برنامه  تحویل معاون آموزشی  گردد  تا در سیستم نگهداری شود
  • تاکید بر این که برنامه های تدوین شده باید ابتدا در شورای مدرسه تصویب و سپس اجرا شود
  • توصیه شد برنامه هایی تدوین شود که قابلیت اجرا شدن در مدرسه  را داشته باشد
  • توجیه دانش آموزان و اولیاء در این خصوص
  • نظارت مستمر بر رفتار دانش آموزان جهت رسیدن به اهداف مورد نظر تا آموختن مهارت لازم
  • اهتمام در آموزش مهارتهایی که در برنامه پیش بینی شده است
  • نظارت مستمر بر اجرای برنامه توسط معاون آموزشی یا مدیر مدرسه
  • پاسخگویی دقیق به سوالات اجرای این برنامه توسط اعضاء محترم کمیته

جدیدترین برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول مدارس ابتدایی و متوسطه  سال ۴۰۳-۱۴۰۲

ساحت های طرح بوم هر یک شامل موضوع ها و مهارت های زیر است

هم اکنون پایگاه حرفه ای گزارش تخصصی نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول قرار داده است. برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی پایگاه حرفه ای گزارش تخصصی جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم پایگاه حرفه ای گزارش تخصصی از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول را به تایید می رساند.

تربیت اعتقادی ، عبادی و اخلاقی

  1. تقویت فرهنگ دینداری ، ایثاروحماسه درجامعه
  2. معرفت افزایی اعتقادی اخلاقی وعبادی
  3. ایجاد سازوکارهای الزم برای تقویت وترویج اخلاق اسلامی
  4. ترویج فرهنگ وفای به عهد ،گذشت ومدارای اجتماعی
  5. ترویج فرهنگ صداقت وشفافیت درگفتارورفتاردانش آموز
  6. ترویج فرهنگ حیا عفاف
  7. صداقت مسئولیت پذیری و نظم دردانش آموزان

تربیت اجتماعی وسیاسی

  1. کسب مهارت های زیست اجتماعی برای نوجوانان وجوانان
  2. ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری ومشارکت اجتماعی
  3. تقویت اعتماداجتماعی
  4. ترویج روحیه نظم انضباط اجتماعی
  5. توسعه وترویج پژوهش های دانش آموزی با موضوع بهبودآمورش  جامعه وکشورخود
  6. تقویت فرهنگ ارتباط با خانواده

تعلیم وتربیت زیستی بدنی

  1. تربیت زیستی وبدنی
  2. ترویج فرهنگ تقدم پیشگیری بردرمان
  3. ترویج فرهنگ جلوگیری ازآلودگی هوا وخاک
  4. آموزش شیوه های صحیح ارتباط بین فردی واجتماعی
  5. ترویج فرهنگ ورزش همگانی
  6. ترویج فرهنگ ارتباط باخانواده وجامعه واحترام به والدین
  7. ترویج فرهنگ کاهش وتفکیک مواد دورریز واستفاده کمتراز پلاستیک

تعلیم وتربیت زیبا شناختی وهنری

  1. پرورش حواس وقدرت تخیل دردانش آموزان
  2. آشنایی باجهان هستی و بیان آن به زبان هنر
  3. ترویج واجرای فعالیت های هنری وفرهنگی در فضای مدرسه
  4. غنی سازی فعالیت های مدرسه با ارائه فعالیت های فرهنگی وهنری
  5. آموزش شیوه های صحیح ارتباط بین فردی

تعلیم وتربیت اقتصادی وحرفه ای

  1. ترویج کاردردانش آموزان
  2. ترویج وتوسعه فرهنگ اصلاح الگوی مصرف
  3. ترویج وتوسعه فرهنگ مصرف کالای ایرانی
  4. توسعه وترویج پژوهش های دانش آموزی باموضوع اقتصادمقاومتی
  5. ترویج فرهنگ پس انداز در دانش آموزان

تعلیم وتربیت علمی وفناورانه

  1. تقویت فرهنگ پژوهش دردانش آموزان
  2. برقراری ارتباط سازنده با طبیعت از طریق شناخت و استفاده صحیح از آن
  3. حضور و مشارکت فعال درفعالیت های علمی منطقه استان وکشور
  4.   توجه جدی به اهداف رفتاری دردروس مختلف وعملی سازی این رفتار

انشا در مورد طرح بوم

با وجود همه محدودیت‌هایی که طرح بوم در سال های اخیر ایجاد کرد ، امیدواریم در حد فاصل بین نوبت اول و نوبت دوم، در سال اخیر برنامه‌های بوم را داشته باشیم تا هم شادی و نشاطی ایجاد کند و هم فضای ذهنی دانش آموزان قدری عوض شود ولی نمی‌دانیم تا آن زمان شرایط چگونه خواهد بود. بیشتر موضوعات مهارتی که براساس بوم و منطقه هست و همچنین نیازسنجی‌هایی که در مدرسه انجام می شود و دانش‌آموزان هم علاقمند به آن موضوعات هستند، به عنوان پروژه و  انشاهای طرح بوم هم اجرا می گردد . مثلاً پرورش گل‌های تزئینی به خاطر آب و هوای مناسب، پرورش کرم ابریشم به علت وجود درخت توت، پرورش قارچ به علت در دسترس بودن مواد مورد نیاز و همچنین موضوعاتی که مدرسین آن از خانواده‌ها باشند به عنوان مثال آموزش بافتنی و چاپ روی پارچه و … که از والدین متخصص استفاده می شود. حتی بسیاری مواقع به تشکیل بازارچه و فروش محصولات هم  می رسد.

طرح بوم

دانلود فایل برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول

فایل در واقع به درد اجرای بهینه برنامه بوم می خورد که با هماهنگی ادارات و آموزش و پرورش شهرستان های مختلف بصورت کاملا اختیاری توسط کارشناسان آموزش ابتدایی و متوسطه  با طراحی سوالات مختلف و محک زدن مدیران در حوزه های مختلف مدیریت آموزشگاهی برگزار  می شود.

برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول و فعالیت های میدانی

از فعالیت های میدانی طرح بوم می توان به این موارد اشاره نمود :

فعالیت های میدانی ساحت تربیت اعتقادی ، عبادی و اخلاقی

  1. برگزاری کلاس آموزش وتفسیرقرآن
  2. آشنایی با اهمیت نماز ونمازجماعت و حضور موثر دانش آموزان درنمازجماعت
  3. انجام پژوهش توسط دانش آموزان بامحوریت اعتقادی اخلاقی وعبادی
  4. برگزاری فعالیت های متنوع فرهنگی وهنری با موضوع تربیت دینی شامل مقاله نویسی نقاشی عکس انشا  وسرود و نمایش
  5. مشارکت دربرنامه های امربه معروف و نهی از منکر، عفاف وحجاب و برگزاری کلاس دراین زمینه

فعالیت های میدانی ساحت تربیت اجتماعی وسیاسی

  1. برگزاری کلاس های هم اندیشی معلمان ودانش آموزان باموضوع ایجاد نگاه نقادانه وآینده نگر نسبت
  2. به فعالیت های فرهنگی محله وجامعه
  3. برگزاری کلاس باموضوع قانون گرایی اطاعت ازقانون ومیهن پرستی
  4. آشنایی دانش آموزان با آداب و رسوم اسلامی ایرانی متناسب با نظام معیار
  5. انجام فعالیت های فرهنگی وهنری سرود تئاترعکاسی نقاشی خط باموضوع تربیت اجتماعی وسیاسی
  6. انجام فعالیت های گروهی با هدف ترویج فرهنگ دوستی ومهربانی قانون پذیری

فعالیت های میدانی ساحت تعلیم وتربیت زیستی بدنی

  1. ارائه خدمات دوره بلوغ وشیوه های دست یابی به آرامش
  2.   برپایی نمایشگاه سلامت
  3. ارائه آموزش های الزام آور درموردتفکیک زباله عدم استفاده ازظروف یکبارمصرف
  4. آشنایی دانش آموزان با کاشت گل وگیاه ونحوه مراقبت ازآن
  5. انجام تحقیق درزمینه سلامت فردی اجتماعی ومحیط زیست متناسب باسطح تحصیلی دانش آموز
  6. آموزش راههای ارتباط باخانواده

فعالیت های میدانی ساحت تعلیم وتربیت زیبا شناختی وهنری

  1. برگزاری نمایشگاه دستاوردها لباس وغذا وآداب ورسوم محلی
  2. اجرای فعالیت های فوق برنامه سرود فیلم وتئاتر
  3. برگزاری طرح کلاس ومدرسه ی زیبای ما
  4. برگزاری فعالیت نقاشی مجسمه سازی مقاله نویسی تهیه کتاب مصور
  5. توجه دانش آموزان به درس ادبیات درراستای پرورش قوه تخیل

فعالیت های میدانی ساحت تعلیم وتربیت اقتصادی وحرفه ای

  1. آموزش شیوه های حمایت از تولیدات داخلی
  2. آموزش شیوه های صرفه جویی درمصرف منابع
  3. آموزش شیوه های پس اندازدردانش آموزان
  4. برگزاری کلاس های کارآفرینی
  5. برگزاری بازارچه های کارآفرینی وآشنایی دانش آموزان با مشاغل وخرید وفروش

فعالیت های میدانی ساحت تعلیم وتربیت علمی وفناورانه

  1. برگزاری کلاس های آموزشی باموضوع عقلانیت
  2. آموزش روش های صحیح مطالعه وتندخوانی درمدارس
  3. عضویت دانش آموزان درکتابخانه های آموزشگاهی
  4. حضوردانش آموزان درفعالیت های علمی گروهی ومتناسب باعلاقه مندی
  5. اجرای ساعات مطالعه وکتاب خوانی

عکس طرح بوم مدارس

عکس های طرح بوم مدارس به سایر آموزشگاه ها کمک می کند که از همکاران خود الگو بگیرند و در راستای هر چه بهتر شده برنامه ویژه آموزشگاهشان تلاش نمایند. عکس های طرح بوم مدارس البته در فضای مجازی هم قابل دسترسی است.

این برنامه برای خیلی از مدیران الزامی ایجاد نکرده و زمانی الزام ایجاد می‌کند که در برنامه درسی مدارس گنجانده شود و در مقابل، از حجم دروس مدرسه کم کنیم تا معلمان ملزم به تولید محتوا شوند.

دانلود برنامه ویژه مدرسه | برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول

فایل حاضر کمک بسیار زیادی به اجرای هر چه بهتر برنامه ویژه مدرسه ویژه مدیران مدرسان و کلیه عوامل اجرا کننده برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول می کند.برنامه ای که با هماهنگی ادارات و آموزش و پرورش شهرستانهای مختلف بصورت کاملا اختیاری توسط کارشناسان آموزش ابتدایی و متوسطه  با طراحی جداول مختلف و محک زدن مدیران در حوزه های مختلف مدیریت آموزشگاهی برگزار می شود. و مدیران و سایر همکاران برای این کار می توانند از جداول کامل سایت ما بهره بگیرند.

دانلود برنامه ویژه مدرسه ویژه مدیران و معاونان و مجریان | برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول

دانلود برنامه ی سالانه و تقویم اجرایی کامل شده طرح بوم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بر اساس ویرایش جدید  براساس ساحت های سند تحول بنیادین فرمت فایل word و قابل ویرایش تقدیم شما عزیزان می گردد.

تشکیل کمیته اجرایی پیرامون برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول

خلاصه مذاکرات:

–        تلاوت آیات ملکوتی قرآن کریم

–          تشریح موضوع جلسه

–        تبادل نظر در این خصوص

–        توضیحات لازم در مورد اجرای  این برنامه

–        توضیح این مطلب که در طول ساعات هفتگی آموزش رسمی مدرسه ، جلسات مربوط به برنامه ویژه ی مدرسه (بوم) به میزان حدود ۲ساعت در هفته( به طور شناور و سیال  و با سهم گرفتن از ساعات تمامی دروس در طول سال ) برنامه ریزی و اجرا می شود با توجه به تنوع برنامه های قابل اجرا و تفاوت زمان مورد نیاز هر برنامه  ، مدرسه می تواند نسبت به تجمیع ساعات چند هفته با یکدیگر و ارائه ی یکجای آن اقدام نماید  . در مجموع مدارس موظف هستند در طول یکسال حدود ۶۰ ساعت از زمان آموزش را به برنامه ویژه ی مدرسه  اختصاص دهند .

–        قرار شد اعضاء محترم تا دو روز آینده نمونه برنامه های پیشنهادی خود را به معاون آموزشی مدرسه تحویل نمایند

برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول و عملکرد های اجرایی پیرامون تقویم اجرایی بوم

  • آموزش خرید با کارت اعتباری و دستگاه کارت خوان(مهارت)
  • آموزش ویژه والیبال (مهارت)
  • سفالگری و ساخت کوزه (مهارت)
  • کارگاه تلاوت سوره نباء و آشنایی با معنی آن (موضوعی)
  • حضور در شورای شهر با ارائه آموزش های بازیافت (میدانی)
  • آموزش کاردستی نمدی (مهارت)
  • تولید کتاب داستان (موضوعی)
  • اریگامی (مهارت)
  • آموزش پولک دوزی و بافتنی (مهارت)
  • آموزش آشپزی (سالاد الویه)
  • پاکسازی مناطق جنگلی و تمیز نگه داشتن طبیعت یا آموزش (میدانی)
  • پاسخ به شبهات دینی دربارع امام دوازدهم(موضوعی)
  • مهارت های مطالعه (مهارت)
  • آموزش پاورپوینت (مهارت)
  • فعالیت هنری (مهارت)
  • نمایش فیلم سینمایی (موضوعی)
  • کاشت درخت یا بوته سیر در باغچه مدرسه(میدانی)
  • آموزش سفره هفت سین (نگهداری از ماهی عید)(مهارت)

سایر فعالیت های موجود در پکیج برنامه ویژه |برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول

  1. آشنایی با کمک های اولیه
  2. آموزش مداحی
  3. آشنایی با سازمان ها و نهادهای اجتماعی
  4. آموزش هنر خط تحریری
  5. کارگاه هنر و صنایع دستی
  6. مسئولیت های واقعی مدرسه
  7. طرح حامی کالای ایرانی
  8. هر کلاس یک سرود و یک نمایش
  9. کارگاه کتاب خوانی و توسعه ی مهارت مطالعه
  10. شناخت حقوق قوانین و پیشگیری از آسیب های اجتماعی
  11. ایجاد فرضت یادگیری واقعی و تجربه آن (بازدیدها
  12. مناظره در مدرسه
  13. جشنواره رنگین کمان فرهنگ ها
  14. صبحانه و الگوی تغذیه دانش آموزان

مدیران آموزشگاه باید در زابطه با اجرای طرح بوم شامل ویژگی های زیر باشند :

  • انعطاف پذیری: یعنی  توانایی چیره شدن بر شرایط جدید ویافتن راه حل هایی برای مشکلات.
  • رقابت جویی: یعنی میل رقابت با دیگران ومحک زدن خود درمقابل دیگران .
  • اعتماد بهنفس: یعنی اعتماد به توانایی انجام دادن هر آنچه که مورد نظر فرد است.
  • انگیزه :یعنی علاقه فرد به سخت کوشی برای رسیدن به اهداف .

بهترین نمونه برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول

بهترین نمونه فایل های برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول  را در سایتمان آماده و بارگذاری کرده ایم تا با دانلود آنها بتوانید گزارش خودتان را تدوین کنید.

طرح بوم

تیم تخصصی ما سعی نموده است برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول که در سطوح ابتدایی و متوسطه تدوین نماید . و  مطالب اجتماعی را به صورت کمی ارائه دهد زیرا در این مقاطع هنوز دانش آموز قادر به تفکیک ودرک بسیاری از مطالب به صورت مجزا نیستند. بنابر این آنچه که لازم است تا یک دانش آموز بتواند ارتباط درستی با پیرامون خود برقرار کند با هم به او ارائه می شود که درواقع معلم و دبیر و مدیران مربوطه با بکار بستن این موارد در مدرسه و کلاس درس خود نتایج ملموس و چشمگیری خواهد یافت.

فایل های برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول در اختیار فرهنگیان محترم

برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول  را برای دانلود در سایت بارگذاری کرده ایم.

مدیران  مدارس , معاونان اجرایی , پرورشی و.. , مربی های عزیز , سرپرستان گرامی دبستان و متوسطه ، سایت  تخصصی ما برای شما هم برنامه های ویژه ای در جهت تدوین و آماده سازی برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول , مدیر , معاون , سرپرس و مربی داشته و تعداد بسیار زیادی فایل منطبق بر آخرین ویرایش های ویژه آماده سازی شده است . شما عزیزان می توانید در مدت زمانی کمتر از یک دقیقه فایل مورد نظرتان  را دانلود کنید.

دانلود طرح بوم

مطالب مستند شده برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول

در مقطع دبستان و متوسطه  برای اینکه بتوانید مستندات خوبی بنویسید باید ابتدا اشراف کافی داشته باشید که برنامه بوم چیست , چگونه نگارش میشود و برای دستیابی به چه اهدافی در ساختار آموزشی گنجانده شده است.

  1. سوال اصلی چیست ( قرار است چه مساله ای را بررسی کنید  ) ؟
  2. برای پاسخ به این سوال چه اطلاعاتی نیاز دارید وچگونه آنها را بدست خواهید آورد ؟
  3. شاخص های مقایسه ای را چگونه تهیه می کنید ؟
  4. آیا تحلیل و راهکار روشنی دارید ؟

برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول و گزارش عملکرد معلمان و دبیران

مدیران, دبیران و معلمان بخصوص آندسته که تجربه زیادی در سیستم آموزشی کشور ندارند غالبا با روند تدوین برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول  آشنایی کافی را ندارند . اساسا فلسفه پیدایش سایتهایی مثل ما که این فایل های نمونه را در اختیار فرهنگیان عزیز قرار میدهند ، هم همین است تا با نحوه نگارش و تدوین برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول  , فرم های تدوین آن , مراحل و استانداردهای کلی آشنا شوید و بتوانید از آنها در جهت نگارش و تدوین گزارش خودتان استفاده کنید.

طرح بوم

مراحل تدوین گزارش های مربوط به برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول

  1. مقدمه ای کوتاه در حد یک بند برای ورود به بحث بنویسید .
  2. سوال اصلی و سوالهای فرعی زیر مجموعه آن را مطرح نمایید .
  3. شواهد واطلاعات مورد نیاز برای پاسخ به سوالات مندرج را ذکر نمایید
  4. در نگارش شرایط موجود خود را با شاخص ها مقایسه کنید.
  5. تجزیه وتحلیل خود از مقایسه انجام شده   را بنویسید (حداکثر یک صفحه)
  6. نتیجه گیری را در یک بند بنویسید.
  7. راهکارهای خود را به وضوح ودر حد مقدورات وامکانات (قانون ،مالی و…)خودتان بنویسید .

چند توصیه برای نگارش و نوشتن برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول

  • مطالب زاید را حذف کنید .
  • مطالب فراموش شده را اضافه کنید.
  • مطالب را به ترتیب اهمیت مرتب کنید.
  • کلمات واصطلاحات پیچیده را حذف و ساده نویسی کنید .
  • مهمترین نکات را یکبار ابتدا وبار دیگر در انتهای گزارش ذکر کنید.
  • مطالب مهم را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند پر رنگ کردن برجسته نمایید.
  • تا جایی که ممکن است از روشی بدیع و خلاق برای جذابیت برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول استفاده کنید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • از بکار بردن عبارات شاعرانه و مدح وستایش دیگران خود داری نمایید .

در نگارش برنامه به نکات زیر توجه فرمایید :

  • احساسات شخصی خود را در گزارش ذکر نکنید . ولی سعی کنید قضاوت نکنید.
  • در سراسر متن ،هدف اصلی گزارش را فراموش نکنید .( حاشیه روی نکنید ).
  • از به کار بردن افعال مجهول در نگارش برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول  خودداری کنید مانند: گفته شده است …..ازارایه اطلاعات غیر واقعی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول

همکاران گرامی و فرهنگیان عزیز شما میتوانید فایل های مورد نظرتان را از سایت ما  انتخاب کرده و دانلود نمایید.

فایل هایی که ما برای شما آماده سازی کرده ایم به همت جمعی از فرهنگیان و همکاران عزیز تدوین شده اند و برخی از آنها رایگان قابل دانلود بوده و برخی با پرداخت مبلغ اندکی قابل دانلود خواهد بود .بخشی از هزینه های پرداخت شده از طرف شما در نهایت جهت ارتقاء کیفیت خدمات و. تهیه فایل های بهتر و بیشتر صرف خواهند شد.

طرح بوم

تدوین و دانلود برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول

تدوین برنامه سالانه بوم  باتوجه به این رسالت می باشد که نهاد آموزش و پرورش به عنوان مؤثرترین نهاد در اجتماعی کردن افراد جامعه نقش مهمی را ایفا می کند.حالا با تدوین گزارشات مفید ویژه دبیران و معلمان و حتی مدیران بسیاری از نقص ها را کم کنیم . چون عملکرد اشتباه این نهاد تاثیر مستقیم بر روی سایر نهادهای جامعه خواهد داشت. اگر مدارس کار کرد اجتماعی کردن افراد را به درستی انجام ندهند ، افرادی به جامعه تحویل می دهند که نه تنها یک شهروند وظیفه شناس برای جامعه نخواهد بود بلکه به وظایف خود در آینده به عنوان پدر و مادر آگاه نیست و موجبات نابسامانی اجتماعی را فراهم می سازد . ما در این گزارشات سعی می نماییم این رسالت آموزش و پرورش را بخوبی پوشش دهیم.

برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول در سال تحصیلی اخیر

در سال تحصیلی اخیر نیز بخشنامه برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول همانند سال ها و ادوار گذشته است. .بنا بر این شایسته است معلمان و معاونین محترم هر چه سریعتر به تنظیم و تدوین برنامه خود اقدام نموده و آن را از سایت آموزشی ما در یافت نمایند. بدیهی است اقدامات سریعتر و با کیفیت تر مدیران ابتدایی و متوسطه  می تواند روند رو به رشدی در رسیدن به اهداف آموزشی و پرورشی واحد آموزشی شان در راستای سند تحول بنیادین باشد.

محتوای فایل آماده ی طرح بوم برنامه ویژه مدرسه سایت ما چیست؟

  • برنامه سالانه طرح بوم
  • نمونه ابلاغ طرح بوم برای همکاران
  • تقویم اجرایی برنامه ویژه مدرسه
  • تقویم اجرائی کلاسی-برنامه ویژه مدرسه
  • فرم ارزیابی برنامه ی برنامه ویژه مدرسه (بوم)
  • صورت جلسه برنامه ویژه مدرسه طرح بوم
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) باور‌ها و ارزش‌های ما به عنوان کنشگران اجتماعی
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) مهارت‌های ارتباطی و برقراری تعاملات سازنده
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) جشنواره رنگین کمان فرهنگ ها
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) مطالعه نان‌های محلی
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) هویت محله ای
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) صبحانه و الگوهای تغذیه‌ای دانش آموزان
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) مصرف کالای داخلی و اشتغال جوانان
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) مناظره در مدرسه
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) شناخت حرفه‌ها، مشاغل
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) طراحی و ساخت بازی و سرگرمی رایانه ای
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) طراحی و ساخت اسباب بازی‌های مکانیکی و الکترونیکی
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) بازطراحی و آماده سازی سرگرمی‌های مداد و کاغذی یا سایر بازی‌های محلی
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) شناخت حقوق، قوانین و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) زندگی سالم
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) کارگاه شعرخوانی
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) کارگاه کتاب خوانی و توسعه مهارت‌های مطالعه
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) تفسیر قرآن
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) آشنایی با مباحث آموزشی ادبیات
  • آموزش خرید با کارت اعتباری و دستگاه کارت­خوان (مهارت)
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) آشنایی با مباحث آموزشی عربی
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) آشنایی با مباحث آموزشی آشپزی
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) نمایش داستان های قرآنی
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) کارگاه تلاوت سوره نباء و آشنایی با معنی آن
  • پرورش کبک  تولید جوجه (خلاقیت و کارآفرینی برای کودکان) (فعالیت زیست فناوری)
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه(بوم) بازدید از موزه
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) آشنایی با مباحث آموزشی علوم
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) صبح پرانرژی
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) سفالگری و ساخت کوزه
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) آشنایی با تفکیک زباله وبازیافت مواد
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) خدمت رسانی، فعالیت‌های نیکوکارانه و داوطلبانه
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) کارگاه هنر و صنایع دستی
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) آشنایی با سینمای دفاع مقدس و تحلیل آن
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) بهینه سازی مصرف آب و انرژی در مدرسه
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) آشنایی با سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) مسئولیت‌های واقعی در مدرسه
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) فعالیت‌های ماجراجویانه
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) رشد منش اخلاقی از طریق داستان
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) خلاقیت و کارآفرینی برای کودکان
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) پرورش مهارت‌های پرسشگری
  • طراحی آموزشی برای اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) بازآفرینی مهارت‌های گفتگو
  • کاهش مصرف کالاها و لوازم رایانه‌ای و ملاحظات زیست محیطی در دور ریخت

دانلود برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول

در رابطه با آنچه بیان گردید سایت آموزشی ما پکیج کاملی از برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول را تنظیم و تدوین نموده است و جهت استفاده عزیزان در سایت بار گزاری نموده است. فایل ارائه شده به صورت پکیج و کاملترین نمونه در فضای مجازی است.

طرح بوم

با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین پایگاه حرفه ای گزارش تخصصی سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل برنامه ویژه مدرسه متوسطه اول را از لینک سمت چپ صفحه دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

81 − = 72